Opleidingen

Assistant Business Services (BBL) - Ede

Aanmelden

Voorheen medewerker (financiële) administratie & medewerker secretariaat en receptie

Jij bent zorgvuldig en zelfstandig. Je werkt graag met cijfers. Ook kun je uitstekend samenwerken en goed instructies opvolgen.  

DE OPLEIDING ASSISTANT BUSINESS SERVICES  

Deze opleiding bereidt jou voor op voor ondersteunend werk in de zakelijke dienstverlening. Tijdens de opleiding leer je zelfstandig, nauwkeurig en overzichtelijk werken. Belangrijk daarbij is voor jezelf bepalen wat je als eerste gaat doen en wat daarna. Je gaat veel oefenen met praktijksituaties. Je leert je klantgericht opstellen en hoe je om moet gaan met vertrouwelijke gegevens. Omdat je veel met mensen gaat werken, krijg je les in communicatieve vaardigheden, maar ook Nederlands en basiskennis Engels. 

Jouw carrière

Als Assistant Business Services kun je gaan werken bij kleine en middelgrote bedrijven, maar ook bij grote organisaties. Ook kun je aan de slag bij een gemeente of ondersteunend werk doen voor ZZP-ers. Je werkt veel met de computer. Dagelijks schrijf je brieven en e-mails, verzorg je agendabeheer en ben je bezig met ruimtes klaarmaken voor vergaderingen en de telefoon aannemen. Je maakt notities van overleggen. Je verzamelt en controleert benodigde gegevens/informatie.  
Je kunt ook betrokken worden bij de administratie van lonen, crediteuren en debiteuren. 


Eén van jouw taken is het ontvangen en te woord staan van bezoek. Klantencontact kan in dit vak fysiek, telefonisch of online zijn. Je geeft informatie, beantwoordt standaardvragen of je verwijst iemand door naar de juiste persoon of locatie. Ook voer je receptie- en administratieve werkzaamheden uit. Je neemt klachten/problemen in ontvangst en geeft aan wat de verdere procedure is. 

DOORLEREN?  

Dan kun je na deze opleiding doorstromen naar de niveau 3-opleiding Office assistant (Secretaresse). 

 

Deze opleiding is nieuw. Het is een combinatie van de opleidingen Medewerker (financiële) administratie en Medewerker secretariaat en receptie.